למידה ארגונית – למה לי ?

היום זה ברור, ארגונים מבינים, התנודות בשוק, הקורונה, עליית דורות המילניום, כל אלה הבהירו לארגונים כי עובדים מצפים לקבל אפשרות לביטוי עצמי, משמעות ויכולת להתפתח.

המשמעות של למידה אינה רק לצורך שיפור ביצועים אלא גם ליצירת מחוברות ארגונית. סקרים חוזרים ונשנים מלמדים על הצורך של עובדים לקבל את האפשרות להתפתח במקום העבודה.

ארגונים רבים רוכשים ‘רשימת מכולת’ של שירותים, ללא תפישה ארגונית מותאמת בתחום הלמידה. בחלק מהמקומות המודל המסורתי ממשיך לשלוט – קורסים וחוברת מבריקה עם פירוט ההכשרות.

עולם הלמידה מתפתח בקצב אדיר, משלב טכנולוגיות ומתודולוגיות למידה מבוססות מחקר. כיום כבר ברור כי הלמידה המסורתית מתקשה לספק את הסחורה ומזמינה את מה שנקרא ‘עקומת השכחה’ לפיה אנו שוכחים חלק גדול ממה שלמדנו באופן פרונטלי אם לא הייתה שם למידה חוויתית עם משמעות. למידה פעילה הינה קריטית ורתימה נכונה של הטכנולוגיה יכולה לשמש מכפיל כח.

כיום כבר ברור שמרבית הלמידה מתרחשת בשטח, בחיי היומיום. הגבולות הברורים בין ‘קורס/הכשרה’ לבין תהליכי היומיום כבר ממזמן לא קיימים. העובד החדש פועל בסביבה מרובת שינויים ולמעשה 70 אחוז מעשייתו הינה טיפול במשימות לא שגרתיות ובפתרון בעיות שלא זוהו קודם. לכן, על ארגונים להפוך לגופים מאפשרי למידה, להנגיש תמיכה טכנולוגית ומתודולוגית לעובדים שלהם.

כיצד מעבירים את האחריות ללומד ? כיצד יוצרים מצב שיש תמיכה לתהליכי למידה בשטח ? לשם כך בדיוק פיתחתי מתודולוגיה הבנויה על שנים של ניסוי ותעייה ואשר הוכיחה את עצמה בהיקפים נרחבים.

 

ראה גם

No data was found

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
כולם מכירים את האמירה ‘נלחמים במעמ”ד’, מרצה עומד ומדבר. ידוע זה מכבר כי הרצאות בכיתה בשיטה הפרונטלית הינן בעל ערך מוגבל בעיקר לאור עקומת השכחה. אנחנו זוכרים בעיקר מה שיוצר אצלינו חוויה. משמעות הדבר כי הרצאה של מרצה עומד ומדבר תוכל להיות אפקטיבית אך ורק אם שיטות העברת המסר שלו יהיו כאלה שיעוררו בנו תגובות. לכן משלבים משחוק, הומור והרבה סטוריטלינג.
עובדים חדשים מגיעים לארגון וככל שהתפקיד שמצפה להם הינו מורכב יותר, כך יש יותר צורך בתהליכי חניכה. החונך, בדרך כלל נבחר על סמך תפקידו ולא זוכה להכשרה המתאימה. להיות חונך, משמעו להיות אחראי על הסתגלות העובד לארגון. החונך הינו נקודת המגע האנושית המשמעותית ביותר לעובד החדש ולכן רובצת עליו אחריות כבדה.
עולם הלמידה הינו אחד התחומים העשירים ביותר בטכנולוגיות ואלה מתחדשות חדשות לבקרים. ניתן למצוא כלים רבים לייצור תוכן, למשחוק, לניהול למידה, ללמידה סינכרונית, ללמידה בווידאו בסביבת ענן או בהתקנה מקומית.
הכשרות וסדנאות בנושא זה
כמה קשה למומחים ללמד ועד כמה קשה לאנשים אחרים ללמוד ממומחים ? התופעה הזו מוכרת כ’קללת המומחה’ ונעוצה במורכבות הידע של המומחה. הסדנה נועדה לאפשר למומחים להנגיש את הידע שלהם במגוון תצורות ובערוצי התקשורת המתאימים להם, תוך העלאת המודעות לקושי בהעברת הידע המאפיין את דרכי התקשורת שלהם. הסדנה מתאימה גם לארגונים בהם ישנו תהליך סדור של מנטורינג על ידי מומחים לקבוצות של חסרי ניסיון וניתנת גם להתאמה כהכשרה מתמשכת משולבת התנסויות
ההרצאה נועדה לקהל הבוגר, חברינו בדור האיקס, רובם כיום משולבים בתפקידי ניהול ולא תמיד מבינים על מה המהומה הגדולה? ההרצאה הינה מורה נבוכים לאתגרי המאה ה – 21 ותציג רעיון שמסביר פשוטו כמשמעו – למה ללמוד?
סדנא זו נועדה גם לאנשי למידה וגם למנהלים שמעוניינים לקדם את תהליכי הלמידה של עובדיהם. הסדנא תציג מתודולוגיה קוהרנטית שנבנתה והוכחה כמוצלחת במהלך מספר שנים ומאפשרת להעביר את מרכז הכובד מהגופים האמונים על הדרכה בארגון לעובדים ומנהליהם בשטח. הסדנא הינה נקודת פתיחה טובה בעיקר לארגון שמעונין להמשיך משם לקידום המתודולוגיה ויישומה בקרב שורותיו.