למידה ארגונית – למה לי ?

היום זה ברור, ארגונים מבינים, התנודות בשוק, הקורונה, עליית דורות המילניום, כל אלה הבהירו לארגונים כי עובדים מצפים לקבל אפשרות לביטוי עצמי, משמעות ויכולת להתפתח.

המשמעות של למידה אינה רק לצורך שיפור ביצועים אלא גם ליצירת מחוברות ארגונית. סקרים חוזרים ונשנים מלמדים על הצורך של עובדים לקבל את האפשרות להתפתח במקום העבודה.

ארגונים רבים רוכשים ‘רשימת מכולת’ של שירותים, ללא תפישה ארגונית מותאמת בתחום הלמידה. בחלק מהמקומות המודל המסורתי ממשיך לשלוט – קורסים וחוברת מבריקה עם פירוט ההכשרות.

עולם הלמידה מתפתח בקצב אדיר, משלב טכנולוגיות ומתודולוגיות למידה מבוססות מחקר. כיום כבר ברור כי הלמידה המסורתית מתקשה לספק את הסחורה ומזמינה את מה שנקרא ‘עקומת השכחה’ לפיה אנו שוכחים חלק גדול ממה שלמדנו באופן פרונטלי אם לא הייתה שם למידה חוויתית עם משמעות. למידה פעילה הינה קריטית ורתימה נכונה של הטכנולוגיה יכולה לשמש מכפיל כח.

כיום כבר ברור שמרבית הלמידה מתרחשת בשטח, בחיי היומיום. הגבולות הברורים בין ‘קורס/הכשרה’ לבין תהליכי היומיום כבר ממזמן לא קיימים. העובד החדש פועל בסביבה מרובת שינויים ולמעשה 70 אחוז מעשייתו הינה טיפול במשימות לא שגרתיות ובפתרון בעיות שלא זוהו קודם. לכן, על ארגונים להפוך לגופים מאפשרי למידה, להנגיש תמיכה טכנולוגית ומתודולוגית לעובדים שלהם.

כיצד מעבירים את האחריות ללומד ? כיצד יוצרים מצב שיש תמיכה לתהליכי למידה בשטח ? לשם כך בדיוק פיתחתי מתודולוגיה הבנויה על שנים של ניסוי ותעייה ואשר הוכיחה את עצמה בהיקפים נרחבים.

 

ראה גם

No data was found

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
SHARE POINT, LMS,LXP, מערכות מערכות, למה זה כל כך כואב ? למה זה קשה ? למה זה מתחיל בהתלהבות ונגמר בתרחיש הפחד הידוע מ’פיל לבן’ ? זו לא הטכנולוגיה. זו הפסיכולוגיה. תנו לי לעזור בפיצוח הגורם האנושי והתאמת הציפיות, השאיפות והתסכולים לשלל האפיונים הרלוונטים למערכות בתחומי ניהול ידע, למידה ומשאבי אנוש
כולם מכירים את האמירה ‘נלחמים במעמ”ד’, מרצה עומד ומדבר. ידוע זה מכבר כי הרצאות בכיתה בשיטה הפרונטלית הינן בעל ערך מוגבל בעיקר לאור עקומת השכחה. אנחנו זוכרים בעיקר מה שיוצר אצלינו חוויה. משמעות הדבר כי הרצאה של מרצה עומד ומדבר תוכל להיות אפקטיבית אך ורק אם שיטות העברת המסר שלו יהיו כאלה שיעוררו בנו תגובות. לכן משלבים משחוק, הומור והרבה סטוריטלינג.
עובדים חדשים מגיעים לארגון וככל שהתפקיד שמצפה להם הינו מורכב יותר, כך יש יותר צורך בתהליכי חניכה. החונך, בדרך כלל נבחר על סמך תפקידו ולא זוכה להכשרה המתאימה. להיות חונך, משמעו להיות אחראי על הסתגלות העובד לארגון. החונך הינו נקודת המגע האנושית המשמעותית ביותר לעובד החדש ולכן רובצת עליו אחריות כבדה.
הכשרות וסדנאות בנושא זה
ההרצאה נועדה לקהל הבוגר, חברינו בדור האיקס, רובם כיום משולבים בתפקידי ניהול ולא תמיד מבינים על מה המהומה הגדולה? ההרצאה הינה מורה נבוכים לאתגרי המאה ה – 21 ותציג רעיון שמסביר פשוטו כמשמעו – למה ללמוד?
סדנא זו נועדה גם לאנשי למידה וגם למנהלים שמעוניינים לקדם את תהליכי הלמידה של עובדיהם. הסדנא תציג מתודולוגיה קוהרנטית שנבנתה והוכחה כמוצלחת במהלך מספר שנים ומאפשרת להעביר את מרכז הכובד מהגופים האמונים על הדרכה בארגון לעובדים ומנהליהם בשטח. הסדנא הינה נקודת פתיחה טובה בעיקר לארגון שמעונין להמשיך משם לקידום המתודולוגיה ויישומה בקרב שורותיו.