עיצוב מרחבי למידה

“WE SHAPE OUR BUILDINGS; THEREAFTER SHAPE US”

WINSTON CHURCHILL

כולם מכירים את האמירה ‘נלחמים במעמ”ד’, מרצה עומד ומדבר. ידוע זה מכבר כי הרצאות בכיתה בשיטה הפרונטלית הינן בעל ערך מוגבל בעיקר לאור עקומת השכחה. אנחנו זוכרים בעיקר מה שיוצר אצלינו חוויה. משמעות הדבר כי הרצאה של מרצה עומד ומדבר תוכל להיות אפקטיבית אך ורק אם שיטות העברת המסר שלו יהיו כאלה שיעוררו בנו תגובות. לכן משלבים משחוק, הומור והרבה סטוריטלינג.

כיוון אחר לגמרי הוא לשלב למידה פעילה בכיתה, למידה מבוססת פרוייקט, אלה דורשים לשנות את מבנה הכיתה ולאפשר למידה בסביבה ורסטילית יותר, בקבוצות ובחלוקה לפי מתווה הפעילות. כיתות מודרניות בנויות באופן שהכיתה הופכת למשאב זמין וניתן להפוך ולשנות ואתה בהתאם לתוכן הלמידה. מרחבי הלמידה שמלווים את הכיתה צריכים לעודד את המשך הלמידה מחוץ לכיתה. לשם כך, קיימת חשיבות עצומה לעיצוב ואבזור כיתות באופן שיאפשר לשלב למידה פעילה ולבטא את היכולות והכשרונות של כל אחד מהלומדים.

המראה והתחושה לא פחות חשובים. אף אחד לא נהנה לשבת בכיתה מאובקת ומיושנת או כזו שמשדרת בעיקר שעמום. זכיתי לאפיין מרחבי למידה ואף להשתתף בהיגוי של מבני למידה מתקדמים. ביצעתי פיילוטים ובחנתי מתווים שונים והתגליות היו ממש מפתיעות. אשמח לסייע לכם לתכנן את מרכזי הלמידה שלכם ואף לייצר חיבורים עם מעצבות שכבר התנסו בתחומים אלה ויכולות להפוך את המתחם שלכם /ן למשהו אחר לגמרי, כזה שיגרום לאנשים לרצות לבוא וללמוד.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
היום זה ברור, ארגונים מבינים, התנודות בשוק, הקורונה, עליית דורות המילניום, כל אלה הבהירו לארגונים כי עובדים מצפים לקבל אפשרות לביטוי עצמי, משמעות ויכולת להתפתח. המשמעות של למידה אינה רק לצורך שיפור ביצועים אלא גם ליצירת מחוברות ארגונית. סקרים חוזרים ונשנים מלמדים על הצורך של עובדים לקבל את האפשרות להתפתח במקום העבודה.
הכשרות וסדנאות בנושא זה
ההרצאה נועדה לקהל הבוגר, חברינו בדור האיקס, רובם כיום משולבים בתפקידי ניהול ולא תמיד מבינים על מה המהומה הגדולה? ההרצאה הינה מורה נבוכים לאתגרי המאה ה – 21 ותציג רעיון שמסביר פשוטו כמשמעו – למה ללמוד?
סדנא זו נועדה גם לאנשי למידה וגם למנהלים שמעוניינים לקדם את תהליכי הלמידה של עובדיהם. הסדנא תציג מתודולוגיה קוהרנטית שנבנתה והוכחה כמוצלחת במהלך מספר שנים ומאפשרת להעביר את מרכז הכובד מהגופים האמונים על הדרכה בארגון לעובדים ומנהליהם בשטח. הסדנא הינה נקודת פתיחה טובה בעיקר לארגון שמעונין להמשיך משם לקידום המתודולוגיה ויישומה בקרב שורותיו.