עזיבת דור ה’נפילים’

איזו תקופה מאתגרת יש לנו, מדהים לראות כיצד העולם מתהפך ממש מול עינינו. פעם אמרו לנו שצריך ללמוד, לרכוש מקצוע ולמצוא מקום עבודה טוב. כיום, העולם כל כך דינמי שתוקף התוכן של מקצוע פג לאחר לא יותר מ5 שנים. דורות המילינאלס מפוכחים יותר, לא ממהרים להתחייב, רוצים משמעות ולדעת שהם תורמים ערך אבל גם נרתמים ולמעשה מנהלים פעמים רבות מה שנקרא ‘קריירת התפטרות’ – כל משרה משמשת מקפצה ל’דבר הבא’. ובינתיים דור ה’נפילים’ שעבד אצלינו עשרות שנים עובר לגמלאות – והידע הולך איתו. אמרה ידועה בקרב העוסקים בניהול ידע כי חשוב לתעד את הידע בסמוך לעשייה ולא להגיע לאחר קריירה ארוכה למצב כזה בו ידע ארגוני קריטי מצוי בעיקר בראשו של אותו עובד נאמן שהגיע לפרקו ורוצה לפרוש לדרך חדשה. אבל החיים חזקים יותר מכולנו, זה עבד , זה היה יציב וכולנו נהנינו ממפעל החיים של אותם אנשים שתרמו כל כך הרבה לארגון והרבה פעמים השאירו חותם משמעותי אבל לא הצליחו להעביר את הידע שלהם הלאה. אם גם אתם במצב הזה, אני יכול לעזור לכם. זה לא יהיה קל, זה כרוך בתשומות משמעותיות אבל ניתן לבצע ‘הנדסה לאחור’ ובאמצעות מתודולוגיה סדורה לאפשר לעובד היקר להיפרד בצורה מכובדת ומוקירה כשהוא משאיר מאחוריו לא רק חותם אלא מורשת של ממש.

ראה גם

חילוץ ידע סמוי ממקצועות מבוססי אינטראקציה בינאישית

מודל ‘הבצל’ – רבדים של ידע סמוי וקשרי הגומלין ביניהם

היכולת המדהימה לנבא תוצאות

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
כמה פעמים חזרנו על אותה טעות ? כמה פעמים זה עלה לנו בהמון משאבים ? ואולי אף בסיכונים מיותרים ? הגיע הזמן להפוך לארגון לומד ולשם כך לאמץ מקרוב את שיטת התחקיר, לבנות תרבות ארגונית תומכת ומפרגנת וליישם לקחים ארגוניים באופן שתהליכי העבודה ימנעו את הכשל הבא. ליווי והנחיה מקצועית יבטיחו את השימוש הנכון במתודה וגם את הטמעת היכולת בקרב האנשים שישולבו בתהליך
ניהול ידע הינו אחד האתגרים המורכבים ליישום בארגון ודורש הבנה מקצועית במגוון תתי התחומים של עולם ניהול הידע לצד הבנה עמוקה בהתנהגות ארגונית ופוליטיקה ארגונית. על מנת לעמוד באתגר, כדאי שיהיה לכם/ן שותף שיכול לסייע בקבלת ההחלטות, התווית הדרך, הצפת חלופות, יצירת הקשרים הארגוניים ורתימת שותפים אסטרטגיים לצד תהליכי הטמעה וניהול שינוי ארוכי טווח.
הכשרות וסדנאות בנושא זה
“קשה לנו לרשום את המחשבות שלנו. הרבה יותר קל לרשום את המפרט ולמלא צקליסטים ותבניות. השיקולים האלה קריטיים כדי להבין מה עשו כאן” הסדנה נועדה להתמודד עם אתגר התיעוד של ידע המצוי בראשם של עובדים.
בעיית שימור הידע בארגונים היא ממזמן לא בעיה מקומית של אנשים מומחים אשר יוצאים לגמלאות. הקורס נועד לתת כלים למנהלים ואנשי מטה המעוניינים להטמיע תרבות אחרת של ניהול ידע, שיתוף בידע ובעיקר בצומת הקריטית של כניסה לתפקיד. לא עוד חפיפה שטחית אלא תהליכי הצפה והבניה של ידע סמוי, הנגשה של הידע והעמקתו באמצעות שימוש בכלי בינה יוצרת
שיפור המיומנות הניהולית באמצעות הקניית כלים לניהול ידע ושילובם כחלק מהאסטרטגיה הניהולית וזאת כמענה לאתגרי התקופה