חילוץ ידע סמוי ממקצועות מבוססי אינטראקציה בינאישית

הייתם/ן מאמינים/ות שיש דרך להמשיג אינטראקציות בינאישיות מורכבות ולהפוך את מה שמכונה ‘אמנות’ למתודה שאפשר באמצעותה ללמוד ולקצר הליכי חניכה ? 

במאמר הזה מודגמת שיטה ייחודית לחילוץ ידע סמוי מאינטראקציות בינאישיות. כאן טמון המפתח להמשגת תהליכים מורכבים במיוחד שעד כה תוארו במונחים של אמנות ,כמו למשל תהליכי טיפול פסיכולוגי, ניהול, הדרכה, משא ומתן , מכירות ועוד.

המאמר מציג גם יישום של מודל ‘הבצל’ אותו הגיתי בעבודת הדוקטורט שלי והוא מאפשר סיווג וזיהוי רבדים שונים של ידע סמוי (ראו בבלוג את ההפניה למאמר על המודל).  

אני מדגים כאן לראשונה אין ניתן לרתום מושגי מפתח של גישת האינטראקציה הסימבולית כשיטה לגירוי והצפה של ידע סמוי. 

ראה גם

מודל ‘הבצל’ – רבדים של ידע סמוי וקשרי הגומלין ביניהם

היכולת המדהימה לנבא תוצאות

עזיבת דור ה’נפילים’

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
כל אחד היה רוצה להשאיר חותם ומי שהארגון היה עבורו בית רוצה גם להשאיר מורשת – להיפרד ולהשאיר לחברים
‘תרבות ארגונית אוכלת אסטרטגיה לארוחת בוקר’ – על מנת לקדם את ניהול הידע בארגון, יש להתאים את העקרונות והתהליכים המתוכננים לתרבות הארגונית
SHARE POINT, LMS,LXP, מערכות מערכות, למה זה כל כך כואב ? למה זה קשה ? למה זה מתחיל בהתלהבות ונגמר בתרחיש הפחד הידוע מ’פיל לבן’ ? זו לא הטכנולוגיה. זו הפסיכולוגיה. תנו לי לעזור בפיצוח הגורם האנושי והתאמת הציפיות, השאיפות והתסכולים לשלל האפיונים הרלוונטים למערכות בתחומי ניהול ידע, למידה ומשאבי אנוש
הכשרות וסדנאות בנושא זה
בעיית שימור הידע בארגונים היא ממזמן לא בעיה מקומית של אנשים מומחים אשר יוצאים לגמלאות. הקורס נועד לתת כלים למנהלים ואנשי מטה המעוניינים להטמיע תרבות אחרת של ניהול ידע, שיתוף בידע ובעיקר בצומת הקריטית של כניסה לתפקיד. לא עוד חפיפה שטחית אלא תהליכי הצפה והבניה של ידע סמוי, הנגשה של הידע והעמקתו באמצעות שימוש בכלי בינה יוצרת
שיפור המיומנות הניהולית באמצעות הקניית כלים לניהול ידע ושילובם כחלק מהאסטרטגיה הניהולית וזאת כמענה לאתגרי התקופה
ההרצאה תציג מודל מושגי להסבר עולם המשא ומתן דוגמאות של טכניקות מומחים, הינה נקודת מוצא טובה להיכרות עם התחום, בעיקר לאלה שכבר עוסקים בתחום או מתחילים לעסוק בו.