שימור מידע וידע קריטי

בעידן הנוכחי של תנודתיות ואי ודאות, שוק העבודה משתנה בקצב ודורות המילינאלס מאתגרים את הגישה של המהפיכה התעשייתית לפיה אנו בוחרים קריירה אחת לכל החיים. למעשה, הצפי הוא שעובדים יחזיקו לאורך מעגל החיים 17 משרות ב 5 מקצועות שונים. ארגונים מוצאים את עצמם עם אתגרים רבים – איך מצד אחד לשמר מידע וידע של עובד המסיים עשרות שנים של עבודה ברחבי הארגון וכיצד וכיצד לשמר ידע ומידע קריטיים של עובדים מוכשרים מאוד שמגיעים לארגון ולא ברור מתי ‘יעברו לדבר הבא’.
אז אנחנו עושים הכל לשימור העובדים ומנסים לפתח אותם ולהפוך את הארגון לבית עם משמעות ואפשרויות הגשמה עצמית. מאידך, ארגון מתוחכם בונה מנגנונים שיאפשרו ניהול ידע מתקדם עם גישה לכל הידע הארגוני, כולל זה שבראשם של העובדים.

אז איך עושים את זה ?  אנו יכולים ביחד לזהות את מוקדי הידע הקריטיים ולבנות מולם תהליך שיאפשר במקרה של עובדים ותיקים ‘הנדסה לאחור’ לאיסוף המידע והידע הקריטי שברשותם. מדובר בתהליך מתודולוגי אותו אני מבצע באינטראקציה מלאה עם נציגי הארגון. מאידך, אנו נבנה ביחד פרקטיקות אותן ניתן לשלב בשגרות הארגון על מנת ללכוד פרקטיקות מיטביות, תובנות ולקחים, לאפשר לקהילות מעשה להתפתח ברחבי הארגון כדי לשתף ולשמר את הידע.

יש לכם מהנדס שצבר המון ידע ? יש לכם איש רכש שמצליח כל פעם להפתיע? אולי רופא ? טכנולוג ? תתפלאו כמה העובדים/ות ישמחו על ההשקעה הארגונית, ההתענינות והתהליך שמאפשר להם סוף סוף לבטא את עצמם.

אתם כבר שם ? בואו נתקדם ביחד לשלב הבא – היתוך הידע לכדי תובנות גנריות וחיבור לעולם הלמידה הארגונית באמצעות פיתוח יחידות לימוד מונגשות בסביבת העבודה בהתאם לפרופיל העובד.

אהבתם? שתפו!