קורס – העברה ושימור ידע

הקורס הזה נועד למנהלים ואנשי מטה בארגונים המעוניינים להתמודד עם הפער שנוצר כל פעם מחדש עם עזיבתו של עובד המצוי בעמדה קריטית או מנהל המחזיק בתפקיד עוגן אשר לו השפעה קריטית על התפקוד הארגוני. כולנו מכירים את התופעה הזו. גם כאשר נותנים זמן לחפיפה, הפלא ופלא פערי הידע מתגלים חודשים אחרי שהעובד /מנהל החדש נכנסו לתפקיד. זו אינה גזירת גורל. כבר הובן שחשיבה ביקורתית הינה מיומנות נדרשת לכל עובד בעידן הנוכחי ועל כן מצופה מעובדים ומנהלים לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולהגיע לתפקיד כשיש בידיהם מספיק נתונים וידע אותו קיבלו מהקודם להם בתפקיד.

במהלך עבודתי עם מומחים אני נחשף כל פעם מחדש לאמירות של חבריהם לעבודה – ‘אנחנו לא צריכים את הידע  ההנדסי שלו, אלא להבין איך הוא צופה את הבעיות לפנינו’ , ‘כולנו מבינים הנדסת תהליך אבל רק היא יודעת איך כל העסק הזה מנגן ביחד’. הידע הסמוי לא עובר בחפיפה והיא בדרך כלל מתמקדת בטווח הקצר. בקורס הזה אין קיצורי דרך. יחד נלמד מה זה ידע סמוי ? כיצד לחלץ ידע סמוי ? כיצד להבנות אותו לידי פריטי ידע אותם ניתן ללמוד ? כיצד להיעזר בבינה יוצרת על מנת להעמיק את תהליך החפיפה ? כיצד לבנות בסיס ידע בתהליך החפיפה ולעדכן את הגדרות התפקיד ? בנוסף, נלמד כיצד לכתוב מסמך סיום תפקיד וכיצד להנגיש פריטי ידע אשר רלוונטים לאנשים נוספים באמצעות כלים דיגיטליים.

הקורס נמשך בין 5-8 מפגשים בהתאם לזמן המוקצה על ידי הארגון. ניתן גם להתאים את ההכשרה לאנשי מטה אשר יוכלו לבנות תהליכי שימור ידע על בסיס הקורס.

אהבתם? שתפו!

ראה גם

קורס מקוצר לניהול ידע למנהלים

יצירת ערך בעידן המהפיכה הרביעית

תחקיר, לכידת תובנות והיתוך הידע

ארגז כלים לניהול ידע

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.