ידע סמוי של מומחים במשא ומתן

ההרצאה תציג מודל מושגי להסבר עולם המשא ומתן דוגמאות של טכניקות מומחים, הינה נקודת מוצא טובה להיכרות עם התחום, בעיקר לאלה שכבר עוסקים בתחום או מתחילים לעסוק בו.

אהבתם? שתפו!

ראה גם

No data was found

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אולי יעניין אתכם גם...
כלים אלה נועדו לשפר את היכולת הארגונית ללמוד ממומחים. לאחר שנגיע למודל מושגי המבהיר את עבודת המומחים, נוכל להתחיל ולאמן עובדים לשיפור הביצוע שלהם.
ידע סמוי הינו מונח שנטבע לראשונה על ידי מייקל פולאני באמירתו המפורסמת : “WE KNOW MORE THAN WE CAN TELL” הוא התכוון לכך שיש לנו ידע אותו אנו מתקשים לבטא, בעיקר ידע העוסק בפעולה כיצד לעשות דבר מה. ניסיתם למשל לחקות את המתכון של סבתא? או ללמוד מתיאור של חבר.
כתבות בנושא זה
במאמר הזה מודגמת שיטה ייחודית לחילוץ ידע סמוי מאינטראקציות בינאישיות. כאן טמון המפתח להמשגת תהליכים מורכבים במיוחד שעד כה תוארו במונחים של אמנות ,כמו למשל תהליכי טיפול פסיכולוגי, ניהול, הדרכה, משא ומתן , מכירות ועוד.
המודל הזה הינו פרי תוצר של עבודת הדוקטורט שלי על ידע סמוי. בקישור כאן תוכלו להגיע ישירות למאמר שפרסמתי בכתב העת The Learning Organization ובו אני מסביר את התפישה שלי לגבי ידע סמוי ומציע מודל מתקדם לסיווג וחשיפה של רבדי ידע סמוי אשר מסביר את המחלוקות הקיימות סביב המונח ודרכים יצירתיות לחילוץ ידע סמוי ולאחר מכן לסווגו באמצעות המודל.
אחת היכולות המרשימות אותה ניתן לזהות בקרב מומחים הינה יכולת הניבוי שלהם. מלקולם גלדוול הציג דוגמא כזו בספרו ‘ממבט ראשון’ על מעבדת האהבה של אותו איש מחקר שהצליח לנבא על בסיס אינטראקציה ראשונית של בני זוג מה הסיכוי שיישארו ביחד לאורך זמן.