מיומנויות ראיון

למה כל כך חשוב לדעת לראיין ?

1.הערך המרכזי של כל ארגון מתבטא במצרף האנשים אותם הוא מצרף לשורותיו. בעידן דיגיטלי של גל הידע, כולם זמינים לידע כיצד להציג עצמם במהלך ראיונות וכיצד להשתמש באסטרטגיות הצגה עצמית שיבליטו את היתרונות שלהם.

2. המוח האנושי מחווט כברירת מחדל ליצירת אמון בין אנשים. על כן, לא בכדי בני אדם גרועים בזיהוי שקר ולאורך כל ההיסטוריה האנושית אנשים טעו בשיפוט של אנשים.

3. מנהלים בארגונים צריכים לפתח מיומנויות ראיון גבוהות לצד מודעות גבוהה לתופעת ה’איום הפנימי’ – אותם אנשים שיכולים לגרום מתוך הארגון לנזקים בלתי הפיכים.

4. כמו כן, על המנהלים לדעת כיצד לפתח יכולת להעריך כוונות וגישה של מרואיין בכדי להימנע מתופעה של עובדים הממהרים לנטוש לטובת מקום עבודה אחר.

 

חבר קרוב שלי הינו הבעלים של חברה גדולה בתחום הבנייה. באחת השיחות שלנו הוא שיתף אותי בקושי הכי גדול שלו – ‘מנהל פרויקטים הוא בעל התפקיד הכי קריטי בחברה שלי. יש לי כמה עשרות מנהלי פרוייקטים שכל אחד מהם מחזיק פרויקטים רבים. מה שהכי קשה לי לנבא, זה עד כמה הוא יציב ? מה הסיכוי שהוא יישאר בחברה שלי לאורך זמן ? האם נובע ממנו סיכון ? האם מאידך אני מזהה את הערך האמיתי שהוא יכול לבטא בארגון ?

השאלה הזו מעסיקה בצורות שונות מנהלים רבים. האם העובד מתאים ? האם הוא יחזיק מעמד בלחץ המאפיין משרה זו ? מה מניע אותו ?

מבחני אישיות, סימולציות ועוד דרכי מיון שונות ומגוונות, כל אלה יכולים לסייע אך לא יחליפו ראיון טוב ולשם כך צריך ללמוד כיצד לראיין.

למעשה, מדובר בתורה שלמה. עובדים לומדים היום כיצד להתראיין וכיצד לנהל את הרשמים במהלך ראיון. חלק מהראיונות מנוהלים באופן דיגיטלי ומצמצמים את ערוץ התקשורת כמעט למימד אחד.

בני אדם, כברירת מחדל מחווטים לאמונה בבני אדם. כך שרדנו כמין אנושי ועל כך כבר נכתב רבות. מראיין טוב יודע לזהות מה שאחרים לא רואים. זוהי מיומנות נרכשת ויש בה גוונים רבים, החל מטכניקות שאילת שאלות, הקשבה פעילה, שימוש בגירויים, זיהוי דפוסים וכלה בבחינה פנימית מה תהליך הראיון מותיר לנו ברשמים הפחות פורמליים. רוצים לדעת עוד ? מוזמנים לקחת חלק בסדנא ייחודית שבניתי על סמך שנות ניסיון רבות בתחום זה.

ישנה אפשרות למספר תצורות לרבות קורס ממשי שכולל הכרות עם קוי אישיות ופסיכופתולוגיה, טכניקות ראיון, מבחני תגובה, סיכום ומיצוי תובנות וידע מבוסס מחקר על אבחון בתהליכי משא ומתן עסקי

 

אהבתם? שתפו!

ראה גם

תקשורת בינאישית והתמודדות עם מצבים מאתגרים

קורסים לארגונים בתחומי ניהול ידע, למידה ופיתוח ההון האנושי

בינה יוצרת – כיצד להשתמש בבינה היוצרת כעוזר אינטיליגנטי ?

סדנת פרודוקטיביות – להפוך לצוות יעיל ואפקטיבי

ניהול קונפליקטים, שיחות קשות ותקשורת מקרבת – סדנת מיומנויות תקשורת בינאישית

להיות מנהל – סדנה לגיבוש תפיסת תפקיד

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

אולי יעניין אתכם גם...
חבילת שירות הנחיה וליווי למנהל בתפקידו הניהולי הראשון אשר תאפשר לו להיכנס לתפקיד עם ביטחון וכלים פרקטיים שיעזרו לו גם בתכנון ובקרה על המשימות, גם בניהול ממשקי עבודה מרובים ובעיקר בעבודה אמפתית ומקצועית עם אנשי הצוות שלו. ניהול הינו מקצוע בפני עצמו והוא אינו חלק מהכשרות העובדים הכי מוכשרים שלנו. הליווי הראשוני יאפשר צמיחה מהירה וכניסה נכונה לתפקיד.
ארגונים נמצאים כל הזמן בתהליך שינוי. מנהלים מקבלים אתגרים בדמות שינוי מבני או תהליכי שעליהם לבצע, לעיתים עם צוות חדש ואנשים שכלל לא עבדו יחד ולא בהכרח מרוצים מהשינוי. על מנת לתמוך בתהליך השינוי יש צורך בהבנת המצב הקיים, ליווי תהליכי השינוי, ייעוץ מלווה למנהלים, גיבוש שגרות עבודה וכתיבת תפישת הפעלה חדשה. אלה יאפשרו להתקדם לתהליך הטמעה. השירות מוצע למנהלים שנמצאים בשלב כזה ומעונינים לעבור את התהליך באופן מוצלח
השירות נועד לסייע למנהלים ולצוותי היגוי לבנות תכנית ברת יישום, לצאת מסיטואציה של ANALYSIS PARALTSIS ולבנות תפישה ארגונית שתאפשר לעבור ליישום. ביחד נבנה תכנית מסודרת ומציאותית, נגדיר מנגנונים לדברור, יישום, הטמעה ומיסוד השינוי.