להישאר מחובר – מה זה באמת דורש מהארגון ?

עולם העבודה ה’חדש’ מעגן בתוכו מענה לשורה ארוכה של בעיות שלא נפתרו ‘בעולם העבודה הישן’ – האתגר בניהול בין דורי, פערי הכשירויות אל מול ההאצה הטכנולוגית, ההתפטרות הגדולה, הקורונה, על הכל כבר נכתב. ארגונים רבים משקיעים מחשבה כיצד ניתן לרתום וליצור מחוברות ארגונית, חלקם הגיעו לפתרונות יצירתיים במיוחד, חלקם הלכו על ‘הכסף’, אבל הרבה ארגונים ממשיכים לדמם. עובדים נכנסים לארגון/ משרד, מתחילים ללמוד את העבודה, אפילו משתלבים ואז…עוזבים.

אלה הם הצלילים האחרונים של המהפיכה התעשייתית, שהצליחה איכשהוא לשרוד את המהפיכה השלישית (מידע וידע) ואפילו חלק מהמהפיכה הרביעית (ההתלכדות עם מרחב הסייבר). סביר להניח שתישאר מידה מסויימת של היררכיה אבל הארגונים הופכים יותר רשתיים ולעובדים יש יותר יכולת לביטוי. אז מה בעצם מבקשים מאיתנו ? מה שכולנו רוצים, שיראו אותנו, יבינו אותנו ואפילו יעצימו אותנו. כן, הקורונה גילתה לאנשים משהו שלכאורה ברור וידוע – מרכז החיים שלנו לפחות מבחינת היקף נמצא בסביבת העבודה.

יש כאן פרדוכס. מנהלים נמדדים על ביצועים ומוצאים עצמם מהר מאוד מתמקדים במשימות. ניהול אנשים נתפס כדרך להמשיך לשמר את התפוקות. אז מה הפלא שבדרך עובדים חשים מנוצלים ? זה לא עניין רק של כסף, זה עניין של גישה. האם מנהל בכיר יודע שהחלטה שלו שנראית לו מאוד חשובה למדיניות שהוא רוצה ליישם הינה בעלת השלכות על שגרת החיים של העובדים שלו ? האם מנהל זוטר יודע ששיפור הביצועים שהוא מפגין הולך לעלות לו בעובדים נוספים שיעזבו אותו ?

כלי הניהול צריכים להשתכלל. מנהלים צריכים להצטייד בכלים להעצמה ופיתוח עובדים, לדעת להכיר מקרוב, לזהות מוטיבציות, שאיפות, לדעת להעביר משוב, לזהות רצונות ולעזור לעובדים להרגיש משמעות ולהתפתח באופן שיחושו הדדיות והרבה משמעות. תהליך העבודה רק מתחיל בגיוס ונמשך עד לשלב העזיבה. העובד שעוזב הוא זה שימליץ לחברים עם פרופיל דומה להצטרף לארגון שלכם, אבל אם הפרידה תהיה קשה, הפסדתם את העובד הבא. רוצים לשמוע יותר ? מבטיח לכם שהסדנה לא תעסוק בשיחות קשות, ניהול משימות, ניתוח עוצמות וחולשות, ניהול זמן, מדידת תפוקות, הערכת ביצועים וניהול מיקרו. נדבר על שיחות אישיות וכיצד ניתן דרכן להכיר באמת את העובדים, נדבר על זיהוי מוטיבציות, חניכה וליווי בחודשים הראשונים בעבודה, משוב הוגן, פיתוח תכניות למידה אישיות, גישור בתקשורת בין דורית, פיתוח עתודה ניהולית וגם לא מעט על מלכודות – כל אותם דברים קטנים לכאורה שמובילים אנשים לעבור למקום אחר. נלמד על כלים פסיכולוגים – יצירת ראפור, תקשורת והעברת מסרים ועד לעקרונות משמעותיים בהשפעה.

ככל שתבחרו להקדיש זמן לנושא, כך נעמיק יותר, נדבר על מאפייני התקופה, האתגר הבין דורי, שלב האון בורדינג, חניכה, פיתוח והעצמה ועד לשלב הפרידה. נשמע לכם מעניין ? מוזמנים ליצור קשר

אהבתם? שתפו!

ראה גם

בינה יוצרת – סדנת הכרות עם המהפיכה הטכנולוגית ששברה את כל הנחות היסוד

סדנת פרודוקטיביות – להפוך לצוות יעיל ואפקטיבי

ניהול קונפליקטים, שיחות קשות ותקשורת מקרבת – סדנת מיומנויות תקשורת בינאישית

להיות מנהל – סדנה לגיבוש תפיסת תפקיד

סדנת ניהול ופיתוח צוות

סדנה אסטרטגית לגיבוש חזון

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.