ארגונים רבים בוחרים להסתמך על תשתית POINT SHARE אותה הם מקבלים במסגרת הרישיון הארגוני של מיקרוסופט. מדובר בפלטפורמה עם יכולות מרשימות, אך תהליך ההתאמה לניהול ידע כרוך בשינויים משמעותיים. לשם כך, חשוב שהארגון ידע מה לבקש מאנשי התשתית הטכנולוגית של הארגון או מבית תוכנה אותו הוא בוחר לשכור. כחלק מתהליך האבחון ולאחר הבנת צרכי הידע הארגונית, נשלים את המהלך בכתיבת אפיון טכנולוגי שיאפשר להפוך את הפלטפורמה מספרייה ‘משעממת’ לסביבה אינטראקטיביות שמאפשרת שיתוף ידע, בקרת איכות על הידע ומדידת שימושיות לצד אינטגרציה חכמה למערכות אחרות.
בארגונים אחרים בוחרים במנועי חיפוש מתקדמים ושם האתגר הוא לברר את חווית המשתמש ו״לכייל’ את המנוע בהתאמה לצרכי המשתמש. תהליך האבחון יאפשר הצפת פערים אלה והכוונת צוות אנשי התשתית הטכנולוגית לשינוי האפיון. כמו כן, בתהליך האבחון יוצעו פתרונות נוספים לצד התשתית הקיימת, כאלה שהוכיחו את עצמם בארגונים אחרים. ההסתכלות הינה אסטרטגית ולוקחת בחשבון מערכות קיימות גם בתחום הלמידה ומשאבי אנוש על מנת למנוע כפל מערכות.