גיבוש אסטרטגיה דיגיטלית לניהול ידע

ארגונים מחזיקים בטכנולוגיות רבות, גם אלה שסבורים שהם דלים באמצעים, בפועל מחזיקים הרבה מאוד טכנולוגיה. פעמים רבות, הטכנולוגיה הקיימת לא משמשת לניהול ידע.

במקרים רבים, ארגונים רוכשים מערכות ייעודיות ומגיעים למצב של ריבוי מערכות ללא כל יכולת להובלת הידע בין המערכות.

בעידן בו כולם רוצים בינה יוצרת פרטית, עשיית סדר ובניית אסטרטגיה דיגיטלית הופכים לתהליכים קריטיים. יחד, נבחן אילו מערכות קיימות, מה תהליכי העברת הידע בין המערכות, כיצד מאגרי הידע מנוהלים ומה אפשר לעשות על מנת לשלב באפיון המערכות את האינטגרציה הדרושה. במידה ואין בארגון מערכת ניהול ידע, נאפיין ביחד מערכת כזו ובמידה וכבר יש מערכת, נבחן כיצד ליצור הובלה של הידע אל המערכת וממנה למערכות הייעודיות ולסביבות השונות של העובדים.

מערך I.T של ארגון מחזיק באחריות כבדה. פעמים רבות, לקוחות דומיננטים בארגון מושכים לכיוון שלהם ורוכשים עבורם מערכות, זאת מבלי לקחת בחשבון את כלל הלקוחות הרלוונטים ואת משמעויות ניהול הידע במערכות. בצד השני אנו מוצאים תהליכי אפיון כבדים ומסורבלים שלא נגמרים ורצון בתהליכי בקרה כה רבים שהמערכת הנוצרת אינה רלוונטית. עין חיצונית יכולה יותר בקלות להציע את התמונה לאשורה ולתת המלצות לאן להתקדם כדי לאפשר לעובדים את חווית המשתמש הנכונה.

במהלך הייעוץ נבנה ביחד מסמך עמדה מסודר המבהיר את האסטרטגיה הארגונית וכיצד ניהול הידע בא לידי ביטוי במערכות קיימות וכיצד בכוונתינו לפעול באפיון המערכות העתידיות של הארגון. כמו כן, נשים דגש על האינטגרציות הדרושות וכיצד לשלב תהליכים עסקיים ביכולות הטכנולוגיות.

אהבתם? שתפו!