תקשורת בינאישית

"94% מהעובדים הצהירו כי יישארו יותר זמן בחברות שיאפשר להם ללמוד". (Linkedin work force learning report , 2019)

עולם הלמידה הארגונית זוכה בעידן הנוכחי לתמורות ותנודות מרובות. קצב השינויים, מגפת הקורונה וההאצה הטכנולוגית לצד כניסת דורות המילניאלס לשוק העבודה מאתגרות את הארגונים לתת מענה ל'לומד החדש'.

קיימת היום הבנה כי מרבית הלמידה מתרחשת בשטח (כולם מדקלמים את מודל 70:20:10 אך מעט מצליחים ליישם אותו). היכולות הטכנולוגיות מאפשרות לארגונים יותר גמישות בשיטות הלמידה, מעבר לדגש על למידה פעילה, למידה עצמית ולמידה מבוססת פרויקט. כל אלה נתמכות על ידי טכנולוגיות ומחלקות הדרכה ולמידה הופכות ממקור סמכות לגוף מנגיש ומאפשר עם דגש רחב על אוצרות דיגיטלית וטכנולוגיות לתמיכה בלמידה מתמדת.

אבל גם כאן עולה השאלה : איך עושים את זה? איך נמנעים מ'רשימת מכולת' של הרצאות, סדנאות וטכנולוגיות מזדמנות? לשם כך, נאפיין ביחד את הארגון, נבנה את אסטרטגיית הלמידה הארגונית ומשם נגזור את דרכי הפעולה של מחלקת הדרכה / משאבי אנוש וכיצד לשלב כלים טכנולוגיים בעשייה השוטפת. ניישם ביחד מתודה ייחודית אשר נלמדה ויושמה בתהליך ארוך ואשר תאפשר לנו להעביר את מרכז הכובד מקורסים וחוברות הכשרה ססגוניות ממש היישר לסביבת העבודה של העובד. להרחבה מוזמנים לקרוא על מגוון השירותים בתחום הלמידה.

שירותי ייעוץ

פעמים רבות, ארגונים מתבצרים במודל מסורתי שאינו תואם את צרכי הלומד החדש. האבחון יאפשר להאיר פערים וצרכים ולהציע פתרונות ישימים. על מנת להימנע מבזבוז משאבים, האבחון יסתיים בהיגוי תפישה, רעיון מסדר שיאפשר להכווין את פעילות הלמידה בארגון.
מודל 70:20:10 זכה להדהוד משמעותי על ידי מומחה הלמידה צארלס ג’נינגס. המודל נולד ממחקרים על מנהלים שהצהירו כי 10 אחוז הם למדו בכיתה, 20 אחוז מחבריהם, בעיקר המנהל הישיר שלהם ואילו כל השאר מעבודה קשה. המספרים אינם חשובים אלא עצם ההבנה כי למידה מתרחשת בסביבת בעבודה
עולם הלמידה הינו אחד התחומים העשירים ביותר בטכנולוגיות ואלה מתחדשות חדשות לבקרים. ניתן למצוא כלים רבים לייצור תוכן, למשחוק, לניהול למידה, ללמידה סינכרונית, ללמידה בווידאו בסביבת ענן או בהתקנה מקומית.
עובדים חדשים מגיעים לארגון וככל שהתפקיד שמצפה להם הינו מורכב יותר, כך יש יותר צורך בתהליכי חניכה. החונך, בדרך כלל נבחר על סמך תפקידו ולא זוכה להכשרה המתאימה. להיות חונך, משמעו להיות אחראי על הסתגלות העובד לארגון. החונך הינו נקודת המגע האנושית המשמעותית ביותר לעובד החדש ולכן רובצת עליו אחריות כבדה.
כולם מכירים את האמירה 'נלחמים במעמ"ד', מרצה עומד ומדבר. ידוע זה מכבר כי הרצאות בכיתה בשיטה הפרונטלית הינן בעל ערך מוגבל בעיקר לאור עקומת השכחה. אנחנו זוכרים בעיקר מה שיוצר אצלינו חוויה. משמעות הדבר כי הרצאה של מרצה עומד ומדבר תוכל להיות אפקטיבית אך ורק אם שיטות העברת המסר שלו יהיו כאלה שיעוררו בנו תגובות. לכן משלבים משחוק, הומור והרבה סטוריטלינג.

הרצאות וסדנאות

הערך המרכזי של כל ארגון מתבטא במצרף האנשים אותם הוא מצרף לשורותיו. בעידן דיגיטלי של גל הידע, כולם זמינים לידע כיצד להציג עצמם במהלך ראיונות וכיצד להשתמש באסטרטגיות הצגה עצמית שיבליטו את היתרונות שלהם. שליטה בתורת הראיון הינה מיומנות קריטית לכל מנהל שמוצא עצמו מראיין עובדים ועומד על קנקנם אבל היא גם מיומנות קריטית להכרות עם יכולות אבחון בסיסיות, כאלה שיעזרו להבין גם לקוחות וגם שותפים פוטנציאלים. המוח האנושי מחווט לאמונה בבני אדם ולכן כולנו סובלים מהטיות וקושי בזיהוי סימנים מטרידים שיכולים לנבא התנהגות שסותרת את הערכים שלנו. רוצה לפתח את היכולת ? הסדנא הזו בשבילך
סדנהלתרגול מיומנויות תקשורת בינאישית על סמך קונפליקטים אמיתיים בחיי היומיום של בארגון – ביסוס מערכת יחסים ויצירת ראפור, אבחון הגדרת המצב, התמודדות עם משברים, משא ומתן, שיחות קשות, תקשורת מקרבת, משוב ועוד
קורס לשיפור מיומנויות תקשורת בינאישית והתמודדות עם מצבים מאתגרים בתהליכי העבודה בדגש על עבודה עם לקוחות ועם שותפים לעשייה. במהלך הקורס מבוצע תרגול של שימוש בכלים אפקטיביים לתקשורת בינאישית לרבות זיהוי מצבים, יצירת ראפור, העברת מסרים, אסטרטגיות השפעה ושימוש בכלים להתמודדות עם משברים והערכת סיכונים. הקורס כולל התיחסות להתנהלות המשרדית לרבות סנכרון המסרים, בחירת האנשים המתאימים לעבודה מול לקוחות, נקודות התערבות ואף ניהול תהליכי פרידה מלקוחות באופן שמשמר את המוניטין.
להפוך ל'מוכר על' – סודות התקשורת הבינאישית – בניית אמון, יצירת קשר אישי ,שילוב בינה יוצרת בתקשורת הדיגיטלית, שימוש באסטרטגיות השפעה והתמודדות מתוחכמת עם התנגדויות. זווית חדשה לשיווק ומכירות, המאתגרת את חשיבתכם ומפתחת יכולות שעושות את ההבדל בשוק התחרותי של היום.
סדנה לפיתוח יכולות אבחון מאפייני אישיות ודפוסי תקשורת אשר נועדה לאנשים העוסקים במקצועות מבוססי אינטראקציה בינאישית אשר רוצים לשפר את היכולת שלהם לזהות מאפיניים ובכך לשפר את סיכוי ההצלחה שלהם באינטראקציות עם לקוחות, עמיתים, שותפים וקשרים עסקיים. הסדנה כוללת חשיפה לכלים מעולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה באופן קליל ומונגש ובשילוב סרטונים והדגמות. הסדנה מנגישה כלים פרקטיים לאבחון ואף כוללת הדגמת יכולות של מומחי משא ומתן עסקי בתחום זה.

בלוג - המימד הסמוי

היום זה ברור, ארגונים מבינים, התנודות בשוק, הקורונה, עליית דורות המילניום, כל אלה הבהירו לארגונים כי עובדים מצפים לקבל אפשרות לביטוי עצמי, משמעות ויכולת להתפתח. המשמעות של למידה אינה רק לצורך שיפור ביצועים אלא גם ליצירת מחוברות ארגונית. סקרים חוזרים ונשנים מלמדים על הצורך של עובדים לקבל את האפשרות להתפתח במקום העבודה.