פיתוח ההון האנושי

ארגון חפץ חיים חייב לעסוק כל העת בפיתוח ההון האנושי, לאפשר לעובדים תחושת משמעות והגשמה עצמית ולהימנע מפעולות שמצמצמות את מידת המחוברות של העובדים. אנו בעידן גלובאלי המאופיין בהאצה טכנולוגית. מאידך, ארגונים מצליחים מקפידים להעסיק את הטובים ביותר, להגיע לאותם 'טאלנטים' שירתמו את הפוטנציאל שלהם לטובת הארגון.

על כן, הארגון חייב לעסוק בהון האנושי משלב הגיוס, דרך פיתוח העובדים, הקמת עתודה ניהולית, פיתוח מיומנויות להשפעה בתוך הארגון, יצירת מחוברות גבוהה ואף תהליכי פרידה מסודרים. פיתוח כלים מתקדמים לשיפור האבחון בשלב הגיוס, זיהוי קשיים במחוברות הארגונית, רתימת הלמידה לפיתוח העובדים, הכשרת מנהלים לפיתוח יכולות ראיון ומשא ומתן, כל אלה ביחד יכולים לספק לארגון שלכם קפיצת מדרגה משמעותית.

שירותי ייעוץ

לאפשר לעובדים לשגשג בסביבה הארגונית ולהימנע מנטישה מנטאלית של הארגון
לרתום את הכח העצום של למידה לפיתוח העובדים – התפתחות אישית ומקצועית קשורים יחדיו. הגיע הזמן לעבור ממישוב לשיחות התפתחות, כאלה ששמות את העובד/ת במרכז
מזל טוב, ברכות על הקידום ! אהה, יש דיון בצהריים וצריך לקבל החלטות, הגיעה עובדת חדשה, בצהריים יש לך שיחה אישית עם שלמה וצריך את תכנית העבודה השנתית אבל רגע, אף אחד לא הכין אותי לזה. נשמע מוכר ? מנהלים לא מתפתחים בין לילה, צריך להשקיע בעתודה ניהולית ולפתח אותה
השירות נועד לסייע למנהלים ולצוותי היגוי לבנות תכנית ברת יישום, לצאת מסיטואציה של ANALYSIS PARALYSIS (ניתוח יתר) ולבנות תפישה ארגונית שתאפשר לעבור ליישום. ביחד נבנה תכנית מסודרת ומציאותית, נגדיר מנגנונים לדברור, יישום, הטמעה ומיסוד השינוי.
ארגונים נמצאים כל הזמן בתהליך שינוי. מנהלים מקבלים אתגרים בדמות שינוי מבני או תהליכי שעליהם לבצע, לעיתים עם צוות חדש ואנשים שכלל לא עבדו יחד ולא בהכרח מרוצים מהשינוי. על מנת לתמוך בתהליך השינוי יש צורך בהבנת המצב הקיים, ליווי תהליכי השינוי, ייעוץ מלווה למנהלים, גיבוש שגרות עבודה וכתיבת תפישת הפעלה חדשה. אלה יאפשרו להתקדם לתהליך הטמעה. השירות מוצע למנהלים שנמצאים בשלב כזה ומעונינים לעבור את התהליך באופן מוצלח
חבילת שירות הנחיה וליווי למנהל בתפקידו הניהולי הראשון אשר תאפשר לו להיכנס לתפקיד עם ביטחון וכלים פרקטיים שיעזרו לו גם בתכנון ובקרה על המשימות, גם בניהול ממשקי עבודה מרובים ובעיקר בעבודה אמפתית ומקצועית עם אנשי הצוות שלו. ניהול הינו מקצוע בפני עצמו והוא אינו חלק מהכשרות העובדים הכי מוכשרים שלנו. הליווי הראשוני יאפשר צמיחה מהירה וכניסה נכונה לתפקיד.

הרצאות וסדנאות

להפוך ל'מוכר על' – סודות התקשורת הבינאישית – בניית אמון, יצירת קשר אישי ,שילוב בינה יוצרת בתקשורת הדיגיטלית, שימוש באסטרטגיות השפעה והתמודדות מתוחכמת עם התנגדויות. זווית חדשה לשיווק ומכירות, המאתגרת את חשיבתכם ומפתחת יכולות שעושות את ההבדל בשוק התחרותי של היום.
סדנה לפיתוח יכולות אבחון מאפייני אישיות ודפוסי תקשורת אשר נועדה לאנשים העוסקים במקצועות מבוססי אינטראקציה בינאישית אשר רוצים לשפר את היכולת שלהם לזהות מאפיניים ובכך לשפר את סיכוי ההצלחה שלהם באינטראקציות עם לקוחות, עמיתים, שותפים וקשרים עסקיים. הסדנה כוללת חשיפה לכלים מעולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה באופן קליל ומונגש ובשילוב סרטונים והדגמות. הסדנה מנגישה כלים פרקטיים לאבחון ואף כוללת הדגמת יכולות של מומחי משא ומתן עסקי בתחום זה.
ההרצאה נועדה לכלל עובדי הארגון, נועדה לחשוף לאתגרי המהפכה הרביעית בדגש על הצפת המידע והידע, תציג את עולם ניהול הידע וכיצד ניתן ליצור ערך בעידן כזה מורכב.
הערך המרכזי של כל ארגון מתבטא במצרף האנשים אותם הוא מצרף לשורותיו. בעידן דיגיטלי של גל הידע, כולם זמינים לידע כיצד להציג עצמם במהלך ראיונות וכיצד להשתמש באסטרטגיות הצגה עצמית שיבליטו את היתרונות שלהם. שליטה בתורת הראיון הינה מיומנות קריטית לכל מנהל שמוצא עצמו מראיין עובדים ועומד על קנקנם אבל היא גם מיומנות קריטית להכרות עם יכולות אבחון בסיסיות, כאלה שיעזרו להבין גם לקוחות וגם שותפים פוטנציאלים. המוח האנושי מחווט לאמונה בבני אדם ולכן כולנו סובלים מהטיות וקושי בזיהוי סימנים מטרידים שיכולים לנבא התנהגות שסותרת את הערכים שלנו. רוצה לפתח את היכולת ? הסדנא הזו בשבילך
עידן של האצה טכנולוגית, גלובאליות, קונקטיביות ופנדמיה – ההתפטרות הגדולה כבר כאן, כלי הניהול של המהפיכה התעשייתית כבר לא מספקים – ביחד נלמד להכיר , להעצים, לפתח וליצור משמעות בחיים של עובדים – משנים את ארגז הכלים
"תרבות אוכלת כל אסטרטגיה לארוחת בוקר" – משפט מוכר היטב בעולמות הארגוניים. כל שינוי הינו תהליך מורכב עבור בני אדם. ננסה ללמוד ביחד מה הן המלכודות שיש להימנע מהן בעת גיבוש תפיסה ? על מה חשוב להקפיד ? איך עוברים משלב ההיגוי ליישום ? כיצד מנהלים את השינוי ? כיצד ניתן לנצל את ניהול השינוי דווקא להגברת מחוברות עובדים. ההרצאה נועדה למנהלים בכירים אשר מעוניינים לשלב בפעילותם תפיסות חדשות בארגון ורוצים לשאוף להיות בין אותם אחוזים שמצליחים להוביל את השינוי ולעבור ממחשבות ליישום ממשי
המנהל הישיר הינו הדמות הכי קריטית למחוברות עובדים והוא זה שישפיע הכי הרבה על נכונות עובדים להישאר בארגון ולתרום ממרצם ואת יכולותיהם לטובת הארגון. הסדנה נועדה להקנות כלים לקליטת עובדים, פיתוח למידה, עתודה ניהולית ואף פרידה אפקטיבית מעובדים לצד פיתוח עצמי של המנהל הישיר.
קורסים מותאמים אישית לצרכים הארגוניים – אבחון צרכים ודיוק התכנים – העברת קורסים במגוון נושאים ובמגוון תצורות – פרונטלי – דיגיטלי והיברידי
הרצאת השראה שנועדה להציג בפני הקהל את העוצמות ברתימת כלים מעולם הפסיכולוגיה לתהליכי הניהול המוכרים וזאת על מנת להתמודד עם אתגרי עולם העבודה החדש , הצורך של העובדים שיראו אותם ויכירו בעשייה שלהם, הציפייה שלהם להבין 'למה' ולא לקבל גישות הירככיות קשיחות. שיטות מוכחות מעולם הפסיכולוגיה אשר יכולות לשרת כל אחד בחיי היומיום שלו בסביבה הארגונית ומחוצה לה. בואו להכיר אותן.
סדנה אסטרטגית למנהלים ובעלי חברות לניסוח חזון, הבנת הייעוד, גיבוש מטרות וסט ערכים מנחה לקידום הארגון ליעדים מוצלחים
סדנה לעוסקים בניהול צוותים / מנהלי פרוייקטים – במהלך הסדנה נלמד על שלבי התפתחות הצוות, היתרונות בבניית עתודה ניהולית ומה היא מנהיגות מצבית. הסדנה בעלת ערך רב למתנסים לראשונה בחייהם במקצוע הכה מאתגר – ניהול
"זה לא התפקיד שלי" , האמנם ? הסדנה נועדה לעובדים הנכנסים לתפקיד ניהולי ראשון בקריירה שלהם ותסייע להם להחצין את התפיסה הסובייקטיבית שלהם כלפי התפקיד ובמקביל להבין את הציפיות מהם מצד כלל הסובבים אותם. סדנה זו הינה נקודת פתיחה טובה לצורך גיבוש תפיסה ניהולית והכשרת מנהלים חדשים , ראשי צוותים ומנהלי פרויקטים
סדנהלתרגול מיומנויות תקשורת בינאישית על סמך קונפליקטים אמיתיים בחיי היומיום של בארגון – ביסוס מערכת יחסים ויצירת ראפור, אבחון הגדרת המצב, התמודדות עם משברים, משא ומתן, שיחות קשות, תקשורת מקרבת, משוב ועוד
סדנת פרודוקטיביות
"זו לא חכמה לעבוד קשה אבל זה קשה לעבוד חכם" – סדנה זו נועדה לראשי צוותים ומנהלי פרויייקטים אשר רוצים לשפר את התפוקות ולצאת מהתחושה הבלתי נשלטת של חיים סביב כיבוי שריפות ומילוי משימות. הסדנה עוסקת בהלך הרוח וכיצד ניתן לפתח הרגלי עבודה שיאפשרו תעדוף נכון של משימות, פירוק מורכבויות מיותרות וניהול זמן אפקטיבי
כאן יש פירוט של חלק מהקורסים אותם אני מעביר בארגוניםן – הכל קשור – מהגיוס ועד לעזיבת העובד – פיתוח כישורי ניהול ותקשורת בינאישית, ניהול ידע, למידה ופיתוח ההון האנושי
קורס לשיפור מיומנויות תקשורת בינאישית והתמודדות עם מצבים מאתגרים בתהליכי העבודה בדגש על עבודה עם לקוחות ועם שותפים לעשייה. במהלך הקורס מבוצע תרגול של שימוש בכלים אפקטיביים לתקשורת בינאישית לרבות זיהוי מצבים, יצירת ראפור, העברת מסרים, אסטרטגיות השפעה ושימוש בכלים להתמודדות עם משברים והערכת סיכונים. הקורס כולל התיחסות להתנהלות המשרדית לרבות סנכרון המסרים, בחירת האנשים המתאימים לעבודה מול לקוחות, נקודות התערבות ואף ניהול תהליכי פרידה מלקוחות באופן שמשמר את המוניטין.

בלוג - המימד הסמוי

בעידן של מרדף אחרי טאלנטים מתחיל ליפול האסימון שצריך להתמקד בעובדים החדשים ולהעניק להם את הכישורים שיאפשרו להם לצמוח בתוך הארגון. על מנת לבחור את ה'גוניור' שיש לו פוטנציאל גבוה להפוך לטאלנט, לא צריך יכולות שיבוט אלא יכולת להשתמש בידע הסמוי של הטאלנטים ככלי לאבחון פונטציאל לביצועי מומחה
אחד הכלים בעלי היכולת המשמעותית לשנות תהליכים ולקדם ביצועים בארגון זכו למוניטין הקשוח מכולם – התחקיר במדינת ישראל מאז ומעולם נתפס ישירות כקשור לאשמה ונטילת אחריות, גם בתקופות מלחמה וגם ביניהן. בפועל, זה הוא כלי נהדר ללמידה ארגונית שמאפשר לארגון לשפר את עשייתו ולהימנע מכשלים חוזרים. המקטרגים תמיד יוכלו לתת דוגמאות שאנו כבני אדם לא לומדים מטעויות העבר. מסתבר שהדבר נכון באופן חלקי. ארגונים שמאמצים תרבות תחקיר אמיתית לא חוששים מאחריות אבל גם מספיק נחושים לקחת את תוצאות התחקיר ולהפוך אותן לתהליכי עבודה קשיחים, כאלה שימנעו את הכשל הבא לא בזכות יוזמה או אחריותיות של מנהל זה או אחר, אלא בזכות הטמעת הזכרון הארגוני בDNA הארגוני. זה דורש עבודה מסוג אחר, על בסיס קבוע וכחלק מהטמעת תרבות ארגונית