עיצוב מרחבי למידה

"WE SHAPE OUR BUILDINGS; THEREAFTER SHAPE US"

WINSTON CHURCHILL

כולם מכירים את האמירה 'נלחמים במעמ"ד', מרצה עומד ומדבר. ידוע זה מכבר כי הרצאות בכיתה בשיטה הפרונטלית הינן בעל ערך מוגבל בעיקר לאור עקומת השכחה. אנחנו זוכרים בעיקר מה שיוצר אצלינו חוויה. משמעות הדבר כי הרצאה של מרצה עומד ומדבר תוכל להיות אפקטיבית אך ורק אם שיטות העברת המסר שלו יהיו כאלה שיעוררו בנו תגובות. לכן משלבים משחוק, הומור והרבה סטוריטלינג.

כיוון אחר לגמרי הוא לשלב למידה פעילה בכיתה, למידה מבוססת פרוייקט, אלה דורשים לשנות את מבנה הכיתה ולאפשר למידה בסביבה ורסטילית יותר, בקבוצות ובחלוקה לפי מתווה הפעילות. כיתות מודרניות בנויות באופן שהכיתה הופכת למשאב זמין וניתן להפוך ולשנות ואתה בהתאם לתוכן הלמידה. מרחבי הלמידה שמלווים את הכיתה צריכים לעודד את המשך הלמידה מחוץ לכיתה. לשם כך, קיימת חשיבות עצומה לעיצוב ואבזור כיתות באופן שיאפשר לשלב למידה פעילה ולבטא את היכולות והכשרונות של כל אחד מהלומדים.

המראה והתחושה לא פחות חשובים. אף אחד לא נהנה לשבת בכיתה מאובקת ומיושנת או כזו שמשדרת בעיקר שעמום. זכיתי לאפיין מרחבי למידה ואף להשתתף בהיגוי של מבני למידה מתקדמים. ביצעתי פיילוטים ובחנתי מתווים שונים והתגליות היו ממש מפתיעות. אשמח לסייע לכם לתכנן את מרכזי הלמידה שלכם ואף לייצר חיבורים עם מעצבות שכבר התנסו בתחומים אלה ויכולות להפוך את המתחם שלכם /ן למשהו אחר לגמרי, כזה שיגרום לאנשים לרצות לבוא וללמוד.

אהבתם? שתפו!
אולי יעניין אתכם גם...
היום זה ברור, ארגונים מבינים, התנודות בשוק, הקורונה, עליית דורות המילניום, כל אלה הבהירו לארגונים כי עובדים מצפים לקבל אפשרות לביטוי עצמי, משמעות ויכולת להתפתח. המשמעות של למידה אינה רק לצורך שיפור ביצועים אלא גם ליצירת מחוברות ארגונית. סקרים חוזרים ונשנים מלמדים על הצורך של עובדים לקבל את האפשרות להתפתח במקום העבודה.
הכשרות וסדנאות בנושא זה
סדנה לפיתוח יכולות אבחון מאפייני אישיות ודפוסי תקשורת אשר נועדה לאנשים העוסקים במקצועות מבוססי אינטראקציה בינאישית אשר רוצים לשפר את היכולת שלהם לזהות מאפיניים ובכך לשפר את סיכוי ההצלחה שלהם באינטראקציות עם לקוחות, עמיתים, שותפים וקשרים עסקיים. הסדנה כוללת חשיפה לכלים מעולם הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה באופן קליל ומונגש ובשילוב סרטונים והדגמות. הסדנה מנגישה כלים פרקטיים לאבחון ואף כוללת הדגמת יכולות של מומחי משא ומתן עסקי בתחום זה.
להפוך ל'מוכר על' – סודות התקשורת הבינאישית – בניית אמון, יצירת קשר אישי ,שילוב בינה יוצרת בתקשורת הדיגיטלית, שימוש באסטרטגיות השפעה והתמודדות מתוחכמת עם התנגדויות. זווית חדשה לשיווק ומכירות, המאתגרת את חשיבתכם ומפתחת יכולות שעושות את ההבדל בשוק התחרותי של היום.
קורס לשיפור מיומנויות תקשורת בינאישית והתמודדות עם מצבים מאתגרים בתהליכי העבודה בדגש על עבודה עם לקוחות ועם שותפים לעשייה. במהלך הקורס מבוצע תרגול של שימוש בכלים אפקטיביים לתקשורת בינאישית לרבות זיהוי מצבים, יצירת ראפור, העברת מסרים, אסטרטגיות השפעה ושימוש בכלים להתמודדות עם משברים והערכת סיכונים. הקורס כולל התיחסות להתנהלות המשרדית לרבות סנכרון המסרים, בחירת האנשים המתאימים לעבודה מול לקוחות, נקודות התערבות ואף ניהול תהליכי פרידה מלקוחות באופן שמשמר את המוניטין.