אחת המיומנויות הקריטיות ביותר להצלחה הארגונית הינה היכולת להשתמש בתקשורת בינאישית באופן אפקטיבי, להצליח להעביר מסרים, להשפיע על עמדות, מוטיבציות ומניעים ולהוביל אנשים להתנהגות התואמת את היעדים הארגוניים.
תקשורת בינאישית הינה כותרת המכילה בתוכה הרבה מיומנויות שונות בהן עסקתי ועודני עוסק במשך שנים רבות. לפניכם/ן פירוט של כלים ושיטות אותן אני יכול לעזור ולהטמיע בקרב העובדים/ות ובקרב שכבת ההנהלה ונושאי התפקיד הרלוונטים: הערה לעידית – כדאי כאן ליצור אריחי תמונה ותחת כל אחד מהם הסבר קצר.
השימוש בכלי הריאיון משמש ארגונים בעיקר בשלב הגיוס, אך גם בכל אימת שמועמד לתפקיד בתוך הארגון מגיש מועמדות. ריאיון נכון יכול לפתור לנו בעיות רבות, לא רק למנוע קבלה של מועמד חסר כישורים מתאימים אלא גם לזהות עוצמות וחולשות, פוטנציאל עתידי, התאמה לתרבות הארגונית, מידת חוסן ואדפטיביות, כישורי תקשורת ואינטליגנציה רגשית והרשימה עוד ארוכה. ראיונות משמשים אותנו גם כדי לבצע העברת ידע אפקטיבית מעובדים שבחרו לעזוב את הארגון. לשם כך, יש צורך בהכשרות מתאימות והכרות עם כלי הריאיון והאופן בו הם מתמזגים זה עם זה. אנו נבחר ביחד את אוכלוסיות היעד הזקוקות לכלי הריאיון ונבנה ביחד הכשרות מתאימות.
האיום הפנימי מתנוסס מעל כל כניסה של עובד/ת חדש/ה לארגון. היכולת למנוע נזק עתידי עצום תלויה במידת ההשקעה שלנו בשלב המקדים, למידה מקדימה על המועמד באמצעות כלים גלויים וכן באופן בו אנו מתחקרים את המועמד. ככל שהארגון עוסק באבטחה ובטחון מידע, חשוב שיהיו לרשותו יכולות תחקור עצמאיות אשר יאפשרו לאנשי הארגון לזהות מראש פוטנציאל סיכון. יחד נבנה הכשרה מתאימה לאנשים המתאימים.
אמנות המשא ומתן מאפשרת לנו להגיע להישגים, לקבל תשובה חיובית גם בהתחלה התשובה הייתה שלילית. בעידן של מתח גובר, ישנם יותר חיכוכים ויותר מצבים בהם אנשים לא בהכרח רואים עין בעין והאינטרסים מתנגשים. רכישת יכולות משא ומתן מאפשרת להתגבר גם במצבים בהם נוצר משבר, אך גם להימנע מהגעה למשבר. אנו מסתמכים יותר ויותר על הסכמים ומיקור חוץ וכל אלה דורשים מאיתנו להיות מדויקים בשלב המשא ומתן. ביחד נוכל לבנות הכשרה ולתרגל את האופן בו ניתן להשתמש בכלי משא ומתן לקידום אינטרסים ארגוניים.
השפעה ארגונית והובלת שינוי – כל מנהל/ת כבר בדרג הזוטר ובוודאי בדרג הבכיר אשר נדרשים להוביל שינוי, רוצים להשפיע על הסביבה הקרובה ועל הארגון. לשם כך, חשוב לבנות אסטרטגיית השפעה המתאימה לשינוי אותו רוצים להוביל, להשתמש במתודות מוכחות ולבצע תהליך שמתחיל מהערכת השינוי וגיבוש התפיסה ועד לדברור והשפעה שיובילו להטמעה ולמיסוד השינוי. אשמח לסייע בבניית תוכנית ההטמעה וליווי תהליך השינוי.
עבודה תחת לחץ יוצרת חיכוכים ואנו מוצאים את עצמינו צריכים להתנהל מול שותפים לעשייה בתוך הארגון ומחוצה לו, להימנע ממשברים ולקדם מצבים קונפליקטואלים. לא פעם, הרצון להתקדם מוביל אותנו היישר למשבר משמעותי ובפעמים אחרות, אנו מנהלים סיכונים ומוותרים באופן שפוגע בתוצאות העסקיות. על מנת לשפר את ההתמודדות, חשוב לרכוש כלים שיאפשרו תקשורת מקרבת וימנעו כניסה למצבי סיכון מיותרים. יחד נלמד כיצד לעשות שימוש בכלי תקשורת אלה וכיצד להכין את עצמינו לאירועים מורכבים, באופן שיצמצם את הסיכונים.
חלק מהמקצועות כרוכים ביכולת השפעה, ביניהם ניתן למנות את יכולות המכירה, השיווק, תיווך, ניהול מוצר, ניהול הצלחת לקוח, הדרכה ועוד. בעידן של האצה טכנולוגית, לעיתים האינטראקציה נעצרת כבר בשלב התקשורת הדיגיטלית. אנו נלמד ביחד כיצד לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו וכיצד בינה יוצרת יכולה לעזור לכל אחד. יחד, ניחשף למגוון שיטות ואף נתרגל ביחד מצבים מגוונים.